شرعی کردن پرواز جنگنده امام خمینی رییس جمهور

شرعی کردن: پرواز جنگنده امام خمینی رییس جمهور نیروی هوایی خبر زیر ذره بین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری عکس ، رگ خواب، عاشقانه‌ای نامفهوم+ تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده

اولین نقطه ضعف مهم رگ خواب را قطعاً باید در فیلمنامه ناقص و چند پاره اثر دانست. گزینش چنین فیلمنامه‌ای که از لحاظ مضمون مناسب ولی بدون پرداخت به نظر می‌رسد از س

عکس ، رگ خواب، عاشقانه‌ای نامفهوم+ تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده

رگ خواب، باعشق ای نامفهوم/تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده+عکس

عبارات مهم : نویسنده

اولین نقطه ضعف مهم رگ خواب را قطعاً باید در فیلمنامه ناقص و چند پاره اثر دانست. گزینش چنین فیلمنامه ای که از لحاظ مضمون مناسب ولی بدون پرداخت به نظر می رسد از سوی حمید نعمت الله بسیار عجیب هست.

به گزارش میزان، فیلم سینمایی “رگ خواب” آخرین ساخته “حمید نعمت الله” این روزها در سینماهای کشور در حال اکران بوده و مخاطب نسبتاً کمی را جهت خود دست و پا کرده است.

این فیلم بعد از پنج هفته توانست به فروشی به میزان 3 میلیارد تومان دست پیدا کند که با توجه به قیمت بلیت و همین طور تعداد سالن نسبتاً مناسب در اختیار این اثر فروشی میانگین محسوب می شود.

عکس ، رگ خواب، عاشقانه‌ای نامفهوم+ تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده

“رگ خواب” در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر رونمایی شد و از همان ابتدا با نظرات موافق و مخالف زیادی روبرو شد ولی این فیلم توانست گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین بازیگر نقش اول زن را جهت “لیلا حاتمی” به ارمغان بیاورد ولی همچنان منتقدین ایرادات فراوانی را بر این اثر داشتند.

اولین نقطه ضعف مهم رگ خواب را قطعاً باید در فیلمنامه ناقص و چند پاره اثر دانست. گزینش چنین فیلمنامه‌ای که از لحاظ مضمون مناسب ولی بدون پرداخت به نظر می‌رسد از س

اولین نقطه ضعف مهم این فیلم را قطعاً باید در فیلمنامه ناقص و چند پاره اثر دانست. گزینش چنین فیلمنامه ای که از لحاظ مضمون مناسب ولی بدون پرداخت به نظر می رسد از سوی حمید نعمت الله بسیار عجیب هست. این تجب هنگامی که زیاد می شود که سعید و حمد نعمت الله همواره نقطه اوج آثارشان فیلمنامه بوده است.

رگ خواب بستر مناسبی جهت خلق و گسترش درام و داستان ندارد و هرچه پیش می رود در بخش ابتدایی مانده و همان را تعریف و توصیف می کند. فیلمنامه تا فیلمنامه شدن راه زیادی دارد و انگار قبل از بازنویسی درست به دست کارگردان رسیده است.

به عنوان چهارمین فیلم سینمایی نعمت الله “رگ خواب” اتفاق تازه و خارق العاده ای نیست و ما را شگفت زده نمی کند. این بار نعمت الله به سراغ درامی باعشق رفته ولی این علاقه اینقدر از لحاظ منطقی معیوب است که زیاد به یک حماقت می ماند.

عکس ، رگ خواب، عاشقانه‌ای نامفهوم+ تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده

مینا طلاق گرفته و دنبال کار می گردد و در همین حین با کامران با بازی خوب کوروش تهامی روبرو می شود. تهامی تمام تلاش خود را کرده تا به این شخصیت سوری نمادی واقعی ببخشد. شروع اثر با این اتفاق نوید داستانی شیرین و از جنس باعشق های جالب را می دهد ولی مابقی فیلم انگار قصه کشداری است که هیچ وقت تمام نمی شود.

اصرار بیش از حد نویسنده و کارگردان بر نشان دادن وجهه های متفاوت مرد، شخصیت زن داستان را قربانی کرده و زیاد یک اثر بیوگرافیک از جامعه زنان را ارائه می دهد. اتفاقی که شاید به واسطه علاقه زیاد نویسنده زن این فیلم به دفاع از چارچوب زن در جامعه شده است هست. دفاعی که بی فرجام به شکست شخصیت می انجامد.

اولین نقطه ضعف مهم رگ خواب را قطعاً باید در فیلمنامه ناقص و چند پاره اثر دانست. گزینش چنین فیلمنامه‌ای که از لحاظ مضمون مناسب ولی بدون پرداخت به نظر می‌رسد از س

فیلمنامه اثر در آنجا که شخصیت لیلا حاتمی شروع به واگویه و نریشن می کند زیاد از پیش ضعف خود را نشان می دهد. نویسنده لاجرم و بر اساس عدم توانایی خود، جهت چینش کلام در دهان شخصیت ها مجبور به گفتن نریشن شده است که این اتفاق اگر به جا نباشد شکست اثر را منجر می شود. مینا با خود حرف می زند، جهت پدرش روایت می کند یا می خواهد بالاخره داستان را پیش ببرد؟

شخصیت پردازی نعمت الله در مورد شخصیت مینا کاملاً به دور از زنان حال حاضر جامعه بوده و آنها را کمی کند ذهن و عقب افتاده فرض می کند. شخصیت مینا به نوعی غار نشین است و از تمامی مناسبات جامعه فاصله گرفته ولی در نمود بیرونی فعالیت های زیادی می کند و قطعاً این اتفاق با رفتارش کاملاً منافات دارد.

عکس ، رگ خواب، عاشقانه‌ای نامفهوم+ تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده

بازی لیلا حاتمی که جهت آن جایزه گروه تحریریه سایت را دریافت کرد ولی بیش از همه جای پرسش دارد. بازی تکراری و سستی که همواره از لیلا حاتمی سراغ داریم در این فیلم هم دیده می شود و امسال به خاطر حضور کم رمق زنان بازیگر به جایزه هم ختم می شود. انگار در جشنواره سال گذشته رقیبی وجود نداشت که اگر می داشت حاتمی نباید این جایزه را از آن خود می کرد.

اما در نقطه برابر تلاش و تلاش کوروش تهامی جهت رسیدن به شخصیت و در نقطه اول تفاوت وی با کارهای قبلی قابل بحث و تقدیر هست. البته تهامی نیز نتوانسته به طور کامل از شخصیت های قبلی پاک شود ولی در مواجه با حاتمی چندین گام بالاتر ایستاده است.

نعمت الله که یکی از کارگردانان به نام و صاحب سبک سینما محسوب می شود این بار چوب فیلمنامه را خورد کرده و با وجود تلاش بسیارش جهت میزانسن های درست راه به جایی نبرده هست. چهارمین فیلم نعمت الله را می توان یک اثر میانگین خواند. اثری که شاید خاطره خوب فیلمهای قبلی را کم رنگ می کند.

واژه های کلیدی: نویسنده | فیلمنامه | لیلا حاتمی | کوروش تهامی | اخبار فرهنگی و هنری

عکس ، رگ خواب، عاشقانه‌ای نامفهوم+ تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده

عکس ، رگ خواب، عاشقانه‌ای نامفهوم+ تصویری مبهم از شخصیتی که منطق را فراموش کرده


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz